Ada Apa Dengan Bengkung Jawa ??

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera untuk mommy dan bakal mommy semua… Tajuk entri kali ni terpengaruh pulak dengan movie Ada Apa Dengan Cinta 2 yang menjadi trending kala ini…Mahu taknya…selepas berbelas tahun kini baru kembali…Masa tengok dulu, masih anak dara kini dah ada anak lima…opsssss.. Actually bukan nak buat sinopsis pasal AADC tu , kali ini…

Panduan Memilih Pakej Berpantang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Bagi ibu-ibu yang bakal bersalin, sudah pasti pemilihan pakej berpantang merupakan satu isu yang amat penting untuk difikirkan terutama  bagi ibu-ibu yang bakal berpantang sendirian. Memang pening kepala dibuatnya !!! Tambahan pula, sekarang ni bila suruh je Mr Google tolong carikan, berderet keluar pakej-pakej berpantang yang disediakan di Malaysia ni.. Jangan…

Menu Ketika Berpantang yang Sedap Sangat….!

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA SEMUA…. Hari ni saya nak kongsikan dengan mommy-mommy dan juga bakal mommy tentang menu dalam pantang. Mesti bosan kan asyik makan benda sama je dalam pantang. Asyik-asyik ikan bakar tawar je. Tiap-tiap hari makan makanan sama. Ni menu yang mommy boleh dijadikan hidangan dalam pantang. PERTAMA: STEAM IKAN.      …

Pakej Berpantang Selepas Bersalin

Confirm Kurus Selepas Bersalin!

Assalamualaikum kepada pengunjung KakakAdek Confinement. Semoga kita sentiasa dirahmati-Nya. Semoga hidup lebih sihat, ceria, cantik dan bahagia dunia akhirat. Wanita mana yang tak mahu kurus lepas bersalinkan? Kalau dulu masa mengandung memang confirm berat badan akan naik, tapi selepas berpantang masih ada yang belum tentu boleh turun. Biar kami bantu!   Ibu-ibu yang berada di…

Pakej Berpantang Selepas Bersalin

Mandian Herba Menyegarkan

5 Kebaikan mandian herba: mencantikkan kulit mengharumkan badan membuang angin badan menyegarkan badan melancarkan perjalanan darah Bahan-bahan yang digunakan untuk mandian herba: Daun kunyit, Pucuk jambu batu, Daun lenggundi, Daun pandan, Daun secerek,Daun serai wangi, Daun lengkuas, Daun capa,Daun pisang kelat, Daun bonglai, Daun pisang kering, Rempah halba, Daun mengkudu, Daun limau purut, Asam keping,…

Pakej Berpantang Selepas Bersalin

Bestnya Berurut Selepas Bersalin

Kenapa ibu perlu berurut selepas bersalin? Ia memberi banyak faedah kepada ibu, antaranya adalah: Disamping faedah-faedah diatas, urutan tradisional di bahagian payudara dipercayai membantu melancarkan pengaliran susu. Bolehkah ibu yang bersalin secara pembedahan (caesarean) berurut? Boleh. Urutan selepas bersalin bukan hanya boleh dilakukan untuk ibu yang bersalin normal tetapi juga yang bersalin secara pembedahan. Ibu…